Uncategorized

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی فرآیند ایجاد نمایندگی نرم افزاری یا مجازی از مواردی مانند برنامه های مجازی ، سرورها ، فضای ذخیره سازی و شبکه ها است. این تنها روش موثر برای کاهش هزینه های فناوری اطلاعات در حالی است که باعث افزایش کارایی و چابکی برای مشاغل بزرگ می شود.

چگونه مجازی سازی کار می کند
101. مجازی سازی
با توجه به محدودیت های سرورهای x86 ، بسیاری از سازمان های فناوری اطلاعات باید چند سرور مستقر کنند که هرکدام با کسری از ظرفیت خود کار می کنند تا همگام با نیازهای بالای ذخیره سازی و پردازش امروز باشند. نتیجه: ناکارآمدی هنگفت و هزینه های بیش از حد عملیاتی.

 

وارد مجازی سازی شوید. مجازی سازی برای شبیه سازی عملکرد سخت افزار و ایجاد یک سیستم رایانه ای مجازی به نرم افزار متکی است. این سازمان های IT را قادر می سازد تا بیش از یک سیستم مجازی – و چندین سیستم عامل و برنامه را – در یک سرور اجرا کنند. مزایای حاصل شامل صرفه جویی در مقیاس و کارایی بیشتر است.

 

ماشین های مجازی توضیح داده شده است
یک سیستم رایانه ای مجازی به عنوان “ماشین مجازی” (VM) شناخته می شود: یک محفظه نرم افزاری کاملاً جدا شده با سیستم عامل و برنامه در داخل. هر ماشین مجازی مستقل کاملاً مستقل است. قرار دادن چندین ماشین مجازی در یک رایانه ، چندین سیستم عامل و برنامه را قادر می سازد تا فقط روی یک سرور فیزیکی یا “میزبان” اجرا شوند.

یک لایه نازک از نرم افزار به نام “hypervisor” ماشین های مجازی را از میزبان جدا می کند و منابع محاسباتی را به صورت پویا در صورت لزوم به هر ماشین مجازی اختصاص می دهد.

 

خصوصیات اصلی ماشین های مجازی
VM ها دارای خصوصیات زیر هستند که مزایای مختلفی را به همراه دارند.

 

پارتیشن بندی

چندین سیستم عامل را روی یک ماشین فیزیکی اجرا کنید.
منابع سیستم را بین ماشین های مجازی تقسیم کنید.
انزوا

خطا و انزوای امنیتی را در سطح سخت افزار ارائه دهید.
با کنترل های پیشرفته منابع ، عملکرد را حفظ کنید.
کپسوله سازی

کل حالت یک ماشین مجازی را در پرونده ها ذخیره کنید.
ماشین های مجازی را به آسانی انتقال و کپی کردن پرونده ها جابجا و کپی کنید.
استقلال سخت افزار

هر ماشین مجازی را به هر سرور فیزیکی تهیه یا انتقال دهید.

 

انواع مجازی سازی
مجازی سازی سرور

مجازی سازی سرور چندین سیستم عامل را قادر می سازد تا در یک سرور فیزیکی واحد به عنوان ماشین های مجازی بسیار کارآمد اجرا شوند. مزایای اصلی عبارتند از:

بازده فناوری اطلاعات بیشتر
کاهش هزینه های عملیاتی
بارگیری سریعتر
افزایش عملکرد برنامه
در دسترس بودن سرور بالاتر
پراکندگی و پیچیدگی سرور را از بین برد
درباره vSphere بیشتر بدانید

Test-Drive vSphere به صورت رایگان

 

مجازی سازی شبکه

با بازتولید کامل یک شبکه فیزیکی ، مجازی سازی شبکه به برنامه ها امکان می دهد بر روی یک شبکه مجازی مانند در یک شبکه فیزیکی اجرا شوند – اما با مزایای عملیاتی بیشتر و تمام استقلال سخت افزار مجازی سازی. (مجازی سازی شبکه دستگاه ها و خدمات شبکه منطقی – پورت های منطقی ، سوئیچ ها ، روترها ، فایروال ها ، بالانس کننده های بار ، VPN ها و موارد دیگر – را به بارهای متصل ارائه می دهد.)

 

درباره مجازی سازی شبکه با NSX بیشتر بیاموزید

Test-Drive NSX به صورت رایگان

 

مجازی سازی دسکتاپ

استقرار دسک تاپ به عنوان یک سرویس مدیریت شده ، سازمان های IT را قادر می سازد تا سریعتر به تغییر نیازهای محل کار و فرصت های نوظهور پاسخ دهند. دسک تاپ ها و برنامه های مجازی نیز می توانند با استفاده از تبلت های iPad و Android به سرعت و به آسانی به دفاتر شعبه ، کارمندان برون سپاری و خارج از کشور و کارگران سیار تحویل داده شوند.

 

Test-Drive Horizon به صورت رایگان

مجازی سازی در مقابل رایانش ابری
گرچه فناوری های کاملاً شایسته وزوز ، مجازی سازی و رایانش ابری قابل تعویض نیستند. مجازی سازی نرم افزاری است که محیط های محاسباتی را از زیرساخت های فیزیکی مستقل می کند ، در حالی که رایانش ابری سرویسی است که منابع محاسبات مشترک (نرم افزار و / یا داده ها) را در صورت تقاضا از طریق اینترنت ارائه می دهد. به عنوان راه حلهای مکمل ، سازمانها می توانند با مجازی سازی سرورهای خود و سپس حرکت به سمت رایانش ابری برای دستیابی به مهارت و سرویس دهی بیشتر ، کار خود را آغاز کنند.

 

بیشتر بخوانید درباره خدمات Cloud ما