سرور

خرید سرور اختصاصی لینوکس و ویندوز

خرید سرور اختصاصی لینوکس و ویندوز

سرور اختصاصی نوعی کامپیوتر با مشخصات سخت افزاری بسیار بالا میباشد که به منظور انجام خدماتی لازم هست که بصورت 24 ساعته روشن باشد. به همین دلیل نیز قطعاتی که در سرورها استفاده میگردد اندکی متفاوت هستند تا در تعداد ساعات بسیار بالایی را بتوانند نسبت به کامپیوترهای معمولی روشن بمانند.

خود سرورها به چند نوع میتواند تقسیم میگردد که سرور اختصاصی نوعی از آنها میباشد. در سرور اختصاصی تمامی منابع یک سرور بصورت کامل در اختیار شما قرار دارد که شما میتوانید بصورت کامل از آن جهت وب سایت یا خدمات خود استفاده کنید.

چرا سرور اختصاصی ؟

همانطوری که میدانید مهمترین بخش از یک کسب و کار الکترونیکی و یا وب سایت اطلاعات آن میباشد. هنگامی که کاربران سایت یا کسب و کار زیاد میگردد، منابع زیادی نیز برای پردازش درخواست های کاربران نیاز هست. این منابع شامل CPU ، RAM ، HDD و ترافیک شبکه میباشد. هنگامی که وب سایتی روی هاست اشتراکی و یا سرور مجازی در حال سرویس دهی میباشد و کاربران و درخواست های کاربران سایت و یا کسب و کار افزایش میابد بایستی منابع بیشتری در اختیار برنامه خود قرار دهند و لازم هست که برای این منظور سایت و خدمات خود را به سرور اختصاصی منتقل کنند. در سرور اختصاصی همانطوری که گفته شد تمامی منابع ذکر شده بالا در اختیار شما قرار دارد که بتوانید خدمات خود را به نحو احسنت برای کاربران خود نمایش دهید.

بسیاری از شرکت ها نیز نه صرفا به دلیل منابع زیاد، بلکه به دلیل اطمینان از اطلاعات خود ترجیح میدهند که از سرور اختصاصی استفاده کنند تا اطلاعات مهم و کاری آنها روی سرور هاست اشتراکی و یا VPS روی HDD اشتراکی نباشد. البته HDD روی VPS ها نیز تقریبا بصورت اختصاصی میباشد و فقط سرعت آنها بسته به استفاده سایر VPS ها و محدودیت ها به اشتراک گذاشته میشود.

همچنین در سرورهای اختصاصی با توجه به اینکه تمامی دسترسی ها در اختیار شما میباشد، میتوانید عملیات متفاوتی را نیز روی سرور خود جهت بازدهی بیشتر انجام دهید. مثلا میتوانید هر نوع دیسک را با هر شرایطی Raid کنید تا امنیت اطلاعات بیشتری را داشته باشید.

مجازی سازی در سرور اختصاصی

روی سرورهای اختصاصی با توجه به اینکه امکان استفاده از تمام قدرت سخت افزاری را دارید حتی میتوانید سرور خود را با مجازی ساز ها به چند سیستم عامل و چند کاربر مختلف تقسیم کنید و هر VM یا سرور مجازی را به کاری مجزا اختصاص دهید که هر کدام میتوانند سیستم عامل مجزا نیز داشته باشند. به عنوان مثال پروژه شما دارای 2 قسمت برنامه نویسی و یا دیتابیس باشد میتوانید با 2 VM سرویس خود را بازدهی بیشتری ارائه دهید.

و نیز در سرورهای اختصاصی با توجه به اینکه هر سرور با پورت کار شبکه اختصاصی خود به شبکه روی دیتاسنتر متصل میگردد بنابراین عملا اشتراک زیادی در میزان پهنای باند مجاز نیز اعمال نمیگردد.

سرورهای اختصاصی ارائه شده در فراسو توسط حرفه ای ترین کارشناسان متخصص حوزه شبکه و هاستینگ، کانفیگ و راه اندازی میگیرد که شما میتوانید با خیال آسوده  فقط به کسب و کار خود بپردازید.