سرور

چگونه یک سرور مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

چگونه یک سرور مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

چگونه یک سرور مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “اگر کفش مناسب است ، آن را بپوش”؟ خوب ، اگر فقط انتخاب سرور مناسب برای تجارت خود به سادگی گرفتن یک سرور ، آزمایش کردن آن و اجرای آن بود. به نظر می رسد چندین سرور متناسب با این مورد باشد – اما تنها یک گزینه بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

و متأسفانه یافتن بهترین انتخاب برای شما کاملاً رازآلود است.

چرا سرور مناسب مهم است؟

سرورها نحوه عملکرد مشاغل کوچک را دگرگون کرده اند. و با کاهش هزینه ها و بهبود کارایی آنها ، هرگز زمان بهتری برای شروع استفاده از آن نبوده است.

چگونه یک سرور مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک سرور مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

با وجود بسیاری از دستگاه های مورد نیاز برای اداره یک کسب و کار ، چندین فرصت برای سازماندهی وجود دارد – که می تواند نه تنها زمانبر باشد بلکه همچنین هزینه بر است. اما ، اینجاست که یک سرور وارد عمل می شود.

یک سرور می تواند به تجارت کوچک کمک کند:

  • انجام پشتیبان گیری و مدیریت در سطح سیستم
  • به اشتراک گذاری اسناد و عمل به عنوان مخزن پرونده مرکزی
  • تکمیل سرویس چاپی و پستی
  • میزبانی پایگاه های داده

سرانجام ، سرور شما به شما کمک می کند تا تمام چالش های مربوط به IT را برآورده کرده و آنها را پشت سر بگذارید – مانند مدیریت خنک کننده و برق مورد نیاز ، ساده سازی مدیریت مرکز داده و در نتیجه کاهش هزینه های مدیریتی.

و اساساً ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سرور مناسب خود را بیابید و نظارت بر سلامتی سرور خود را ادامه دهید.

اما ، با گزینه های بسیار زیاد و ارائه دهندگان بسیار ، موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد. بنابراین ، چگونه آن را باریک می کنید؟

نکاتی برای انتخاب سرور مناسب

انتخاب سرور مناسب تقریباً مانند انتخاب کارمندان مناسب است. شما باید یک لیست طولانی از فرایندها را طی کنید تا مشخص کنید دقیقاً چه چیزی است ، به دنبال چه چیزی هستید و دقیقاً چه چیزی ارائه می دهد.

این نکات مفید به شما جهت انتخاب و خرید سرور مناسب برای شروع کار می دهد:

1. بهترین سیستم عامل را برای مشاغل خود تعیین کنید.

ابتدا باید با مارک های مختلف سیستم عامل سرور و آنچه که هر یک را منحصر به فرد می کند ، آشنا شوید. به عنوان مثال ، یکی از محبوب ترین سیستم عامل های سرور ، یک سیستم مبتنی بر Linux است.

در اینجا امتیازات وجود دارد: این توسط مدیران سیستم متخصص ترجیح داده می شود ، به طور معمول رایگان است و از انواع نرم افزارهای منبع باز با کیفیت بالا پشتیبانی می کند.

با این حال ، مانند همه چیز ، یک جذابیت وجود دارد – یک سیستم مبتنی بر لینوکس اغلب دارای یک منحنی یادگیری شیب دار است که ممکن است تحمل کسب و کار کوچک شما بیش از حد باشد.

گزینه های دیگری که ممکن است برای شما بهتر کار کنند شامل Android ، Apple iOS ، Windows و Ubuntu است.

2. مشخص کنید که چه نوع سرورهایی موجود هستند.

در مرحله بعدی ، باید تعیین کنید که چه نوع سرورهایی با سیستم عامل انتخابی شما سازگار هستند.

سرورهای ابری و سرورهای اختصاصی وجود دارد.

در مقایسه:

سرور ابری از یک محیط سرور کامل تشکیل شده است و شباهت زیادی به سرور اختصاصی دارد. اما ، تفاوت اصلی این است که سرور ابری در واقع یک ماشین مجازی است که فقط در نرم افزار اجرا می شود.

از طرف دیگر ، یک سرور اختصاصی در واقع یک سرور فیزیکی است و فقط توسط تجارت شخصی شما استفاده می شود.

و البته هر کدام مزایای خود را ارائه می دهند:

سرور ابری می تواند به سرعت خواسته های جدید و در حال تغییر یک کسب و کار را برآورده کند. علاوه بر این ، می توانید به اندازه لازم سرورهای ابری را بدون هیچ تأخیری مستقر کنید.

در حالی که ، یک سرور اختصاصی می تواند همه چیز ، از پشتیبانی یک وب سایت شلوغ تا صدها گیگابایت حافظه را ارائه دهد.

Things to Consider

البته ممکن است موردی پیدا نکنید که فراتر از هر چیزی باشد که در محدوده قیمت شما باشد. در اینجا چند جنبه اصلی وجود دارد که باید در مورد سرور در نظر بگیرید:

  • هزینه های سرمایه ای
  • خودمختاری
  • بهره وری
  • قابلیت ارتجاعی
  • قابلیت اطمینان
  • امنیت
  • تحرک

در مجموع

مانند هر تصمیم شغلی که هرگز اتخاذ خواهید کرد ، هنگام انتخاب و خرید سرور ، همه چیز به آنچه کسب و کار شما بیشتر نیاز دارد خلاصه می شود.

هر سرور یک مجموعه استاندارد از مزایا را ارائه می دهد و هر یک از آنها چیزی منحصر به فرد دارند.

با تحقیق خود شروع کنید تا جنبه های مختلف گزینه های خود را تعیین کنید و سپس تعیین کنید که کدام یک بیشتر یا بیشتر از آنچه شما نیاز دارید را دارد. سروری که بیشترین خدماتی را که در لیست چک لیست خود ذکر کرده اید به شما ارائه می دهد بهترین سرور برای شماست. و ، این بهترین انفجار برای جفت شما است.